زینب بانوزینب بانو، تا این لحظه: 11 سال و 15 روز سن داره
نی نی وبلاگی شدن مانی نی وبلاگی شدن ما، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره

عقیله مامانی

لطف کنید...

1393/9/26 3:03
نویسنده : گهواره
539 بازدید
اشتراک گذاری

کم کم دارم سنگینیه یه کاره خیلی سخت رو روی دوشم احساس میکنم...

باید برای از پوشک گرفتن آماده شی خانوم خانوما!

میدونم که تا قبل دوسال زوده...ولی باید آماده بشی...

وبعد هم پروژه از شیر جدا شدن...که فقط توسل به حضرت ربابه که دلمو یه کم قرص کرده...

دوستان! دخترکم هیچ چیز از پروسه دستشویی رفتن رو بلد نیست...

از تجربه هاتون استفاده میکنیم... اگه لطف کنید و باما درمیون بذارین...

پسندها (3)

نظرات (17)

مامان زکریا
26 آذر 93 14:32
سلام عزیزم من خودم راجع به این پروسه خیلی تحقیق کردم و روش های زیاد و بعضا عجیب و غریبی بهم پیشنهاد شد ولی بهترین روشی که خودم هم انجام دادم و راضی بودم این بود که از این عروسک هایی که آّب می خورن و ج ی ش می کنن از کسی اکانت گرفتم و با زکریا می بردمشون wc و اونجا آب بهش میدادم و اونم .... اینجوری زکریا منظورم رو فهمید و انجام می داد. و بعد عروسک رو آب کشی می کردم و بعد هم زکریا رو... البته زمان برد تا مغزش دستور به کنترل ادرار و آزادکردنش در زمان مشخصی داد.حدود دو تا سه هفته
گهواره
پاسخ
واقعا ممنون عزیز!
مامان گلشن
30 آذر 93 9:50
سلام.دوست عزیزم....من وقتی میخواستم گلشن رو از پوشک بگیرم تقریبا هر نیم ساعت میبردم دستشویی.گاهی هم که میبردم دستشویی نداشت اما همین که میدید من حواسم هست هم از استرس خودش کم میشد هم براش عادت شد بعد چند روز با وجود اینکه گاهی دستشویی نداشت باز خودش تند وتند میگفت که ببرمش..تا کامل هم یاد نگرفت محیط های جدید بدون پوشک نمیبردمش
گهواره
پاسخ
تشکر خانومی!قبل دوسال زوده نه؟؟
مامان گلشن
30 آذر 93 9:52
گلشن من چون توی نوزادی برای عفونت ریه هاش خیلی داروهای قوی خورده بود ..روی کلیه هاش اثر داشت وچون خیلی خیلی اب میخورد بیشتر از بقیه بچه ها باید دستشویی میرفت .این بود که در فاصله های زمانی کم دستشویی میبردمش
مامان امیررضا
30 آذر 93 15:10
سلام خواهر جان من بعد چند ماه هنوز نتونستم تو این امر موفق بشم و دیگه نا امید ولش کردم و تا بعد از عید...با اینکه امیررضا همه کارها رو متوجه میشه ولی نمیتونه کنترل ادرار و مدفوع داشته باشه و تازگی داره بهتر میشه و واقعا یکی از پروسه های پر دردسره
گهواره
پاسخ
خسته نباشید میگم بهتون!عزیز! ان شالله که زودتر موفق شین!به مام خبر بدین!
مامان باران
1 دی 93 17:08
سلام دوست عزیز.درمورد ازشیرگرفتن من که حسابی مستاصل بودم و بارداربودم به حرم حضرت معصومه س پناه بردم..همه این خاندان اهل کرم و بزرگواری اند.. زیر 2سال برای ازپوشک گرفتنش زوده. این رو باتمام تحربه ام بهت میگم. هم خودت خسته میشی هم بجه هم اگه به زور بگیری در بزرگسالی دچار شب ادراری میشه و دردسر بزرگتری برات شروع میشه هم خونه ات کلا بهم میریزه...! درمورد اینکه نوشتید در وبلاگهای بروز شده دنبال اسم وبلاگم بودین من معمولا با این دو بچه تند تند نمیتونم آپ کنم!بازبهت سر میزنم
گهواره
پاسخ
آره خودمم به این نتیجه رسیدم که قبل دوسال زوده! فعلا از یه فرد فوق العاده باتجربه فهمیدم که اول از شیر بگیرم بعد از پوشک...خدا خودش کمکم کنه!!!
مامان عفیفه
1 دی 93 18:07
سلام من عفیفه روباموفقیت ازپوشک گرفتم ولی به دلایلی مجبورشدم دوباره پوشکش کنم ولی بازم میبرمش اگرعلائم آمادگی پوشک گیری رونداره شروع نکنین.فقط بامحیط دستشویی آشناش کنین توی نت روش های خوبی هست.میتونی ببینین
گهواره
پاسخ
منم ان شالله موقعی میگیرم که مجبور نشم دوباره پوشکش کنم!اول باید از شیر بگیرم ان شالله بعدش از پوشک!چقدر کار دارم خدااااا!
مامان نازنین زهرا
1 دی 93 19:54
سلام عزیزم تجربه های شخصیم که به راحتی دخترم را از پوشک گرفتم.... 1-قبل 2سالگی از ضرره وهم آزار مادر وبچه... 2-وقتی عظمت را جزم کردی تا آخرش برو...ومنقطع نباشه... 3-با برچسب های مورد علاقش وزدن به در ودیوار دستشویی کوچولوتون را به رفتن دستشویی علاقه مند کنین... 4-این موقع بهترین زمان برای آموزش حیا به بچس ...
گهواره
پاسخ
واقعا ممنون از توضیح مبسوطتون!واقعا راهکارای خوبین!در مورد از شیر گرفتن چه توصیه ای دارین؟
مامان یاسی
1 دی 93 23:55
یاسی من همسن دختر شماست. من هم فکر میکنم زیر دو سال برای از پوشک گرفتن زود باشه. معمولا دو سال و نیم رو زمان مناسب میدونن ولی به نظر من به خود بچه هم بستگی داره. یاسی هرازگاهی دستشوییش رو اعلام میکنه. هر وقت اعلام کنه میبرمش البته گاهی هم این اعلام ها سر کاری هستن! حالا فعلا همینجوری تفننی به خواست خودش هر وقت اعلام کنه میبرمش ولی هیچ اصراری بر از پوشک گرفتنش ندارم و همچنان پوشک میشه.
گهواره
پاسخ
منم خیلی اصراری ندارم که زودتر بگیرم ولی دخترک اصلن چیزی در مورد اینکه ج ی ش چیه نمیدونه!!!
مامان نازنین زهرا
2 دی 93 11:57
برای از شیر گرفتن از الان اگه مقدارشو کم کنین عاااالیه .....من خوندم که نباید بچه را با ناراحتی از شیربگیری ولی من بعد از مراحلی که توی کتاب ریحانه بهشتی نوشته بود از چسب استفاده کردم وگاهی چسبو میدادم خودش بچسبونه تا خوب بشه وتا بیاد خوب بشه دیگه....بعد هم اگه پارک نزدیک خونه دارین ببرینش روزها تا بد عنقیش بهتر بشه.....وآمادگیو اینو داشته باشین که اگه شبا با شیر میخوابه چندروزی سختش باشه وسختتون باشه.....ولی به هیچ وجه وسوسه نشین که بهش شیر بدین ...چند روزی گوش به فرمانش باشین دیگه چون فشار زیادی را باید تحمل کنه.....خودتون هم بسته به شیرتون مقداری درد خواهید داشت که اونم خودش ماجراییه ...که میتونین از پزشک برای خشک شدن راحت تر شیر کمک بخواین....
گهواره
پاسخ
آره واقعا کتاب ریحانه بهشتی خوب توصیه هایی داره! واقعا یک دنیا ممنون!
مامان امیررضا
2 دی 93 23:27
در ربيع الاول،اين ماه خجسته، نسيم سحري جان مايه عشق را به گستره خاكيان مي فرستد. جوانه هاي تبسم لب ها را شاداب از طراوت تغزلي ديگر كرده و همگي قدوم نوزادي را كه سبب آفرينش است تبريك مي گويند كه يا محمّد! به جمع خاكيان دوستدارت خوش آمدي! حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بيت(ع) مبارك باد.
گهواره
پاسخ
ممنون برای شمام مبارک باشه!
مامان عفیفه
5 دی 93 17:31
من متاسفانه بخاطر فوت یکی ازبستگان ودور بودن راه وسردی جاده مجبورشدم پوشکش کنم.اما بازم ساعتایی که میدونم دستشویی داره میبرمش که کامل فراموش نکنه.منم تمام جوانب رودر نظر گرفته بودم که دوباره مجبورنشم پوشکش کنم ولی حادثه خبر نمیکنه امیدوارم برای شمااتفاق غیرمنتظره نیفته
گهواره
پاسخ
عزیزم!خدابیامرزدشون!آآره واقعا اینا دیگه جزو حوادث غیر مترقبه س!
مامان زهرا
7 دی 93 9:57
سلام من هم به زودی درگیر پروژه های از شیرگرفتن و آموزش عملیات دستشویی رفتن میشم نظرات رو خوندم و استفاده کردم
گهواره
پاسخ
خب خدا روشکر! ان شالله خدا کمکتون کنه!
ننه علي
9 دی 93 15:04
اوووو زهرا هنوز که خیلی زوده اما برای جمع آوری اطلاعات خوبه! یه جا میخوندم بهترین زمان برای از پوشک گرفتن وقتیه که بچه خیس شدن پوشکشو درک میکنه واینو به یه طریقی به والدینش اطلاع میده که علی الان تو این مرحله هست اما من اصراری برا این کار ندارم فعلا دارم رو شناختش از این قضیه کارمیکنیم الان هروقت دستشویی میکنه آگاهه وهرکی جلوش میره دستشویی میگه جیش! اولین قدم آینه که با اسم اینا آشنا شه هروقت دستشویی کرد بهش بگی داری پی پی میکنی یاداری جیش میکنی، اینقدتکرارکن تا یاد بگیره ودیگه خودش گزارش بده اینا قدم اول ومهمه
گهواره
پاسخ
به به!تشکر از توصیه های مهمت خواهر!واقعا همینه!زینب قبلا خیلی در جریان نبود کمی نگران بودم ولی الانم کم کم داره مثل علی میشه!از استرسام کم شده!
مامانی محمدصالح جون
10 دی 93 3:12
سلام من توی کتاب خوندم که اولین قدم برای جدایی از پوشک اماده کردن ذهن بچه ست،به همین منظور هم پوشک بچه رو پس از تعویض حتما در سطل آشغال زیبایی در دستشویی قرار بدید تا توی ذهنش به صورت غیر مستقیم ارتباطی بین جیش وپی پی وپوشک ودشتشویی برقرار بشه،راه دوم هم نشون دادن تصاویر بپه هایی است که دارن از دستشویی استفاده می کنن،ویه قدم دیگه اینکه وارد کردن صندلی جیش جزو وسایل بازی بچه ،صرفا جهت آشنایی ونه برای کارکردن اصولی با اون،صندلی جیش رو هم اگه با مشورت وانتخاب بچه بخرین خیلی بهتره،صندلی جیشهای چرخدارهم توی بازار هست که بچه غالبا خوششون میاد، ولی من ماه هاست که دارم این کارها رو می کنم وصالح کوچکم اصلا به روی مبارک نمیاره وطبق توصیه همون کتابها من هم همچنان دارم صبر می کنم وکاراضافه تری نمی کنم،شاید فرجی بشه...
گهواره
پاسخ
ماهها!!!؟؟؟خدا به ما مادرا صبر جزیل بده! ان شالله که زودتر نتیجه میگیرین!خانوم!برای ما هم دعا کنید!
پرواز
19 دی 93 19:30
سلام اینجا راهکارهای عالی برای این موضوع داره التماس دعا http://bacheshia.niniweblog.com/p3.php
مامان عفیفه
19 دی 93 21:42
سلام.خیلی نترسین.خداروشکرمن15ماهگی شروع کردم وسه هفته ای نتیجه دلخواه روگرفتم.اینکه بعضی میگن زودیادیره توجه نکنین.به آمادگی دخترتون نگاه کنین.هروقت آماده بودشروع کنین
گهواره
پاسخ
واقعا دوست دارم زودتر بگیرم ولی مثل اینکه دخترک یکی دوماه دیگه آماده میشه!
مامان عفیفه
29 دی 93 15:12
تاحدی بایدآمادگی روبراش ایحادکنین.مثلاهرروزصبح بعدبیدارشدن وقبل هربارتعویض ببرینش دستشویی که آشنابشه ویادبگیره.من ازچهارماهگی صبح وازحدودده ماهگی این کاراروانجام میدادم
گهواره
پاسخ
واقعا ممنون از اینکه به فکر مایین و بهمون راهکار میدین!